El siguiente cuento de Bert Hellinger facilita entender qué es realmente el miedo y cómo consigue tomar poder en nuestra vida. "Una pareja llevaba muchos años casada. Sin embargo, no vivían juntos porque el hombre afirmaba que el trabajo adecuado para él sólo lo...
Blog
Totes les activitats de Retroba'tENTORNO VUCA Y NECESIDADES EDUCATIVAS NUEVAS.
Nuestra manera de comunicarnos ha cambiado y con ella también nuestra manera de funcionar como colectivo Nuestra realidad actual ha variado considerablemente: tenemos muchísima más información en un mismo momento, la sensación del tiempo se ha acelerado, las demandas...
La tristesa en els nens
Emocionòmetre Una de les rutines que faig en les activitats d’Educació Emocional consisteix en que els nens i nenes col·loquin una agulla d’estendre roba decorada a l'”emocionòmetre” segons com es senten en aquell moment o recordant un moment del dia.
Propósito, Vida y Felicidad.
Si no estás en sintonía con tu Propósito, no sientes como propia tu Vida. Estar en sintonía con tu Propósito de vida es imprescindible para sentir la Felicidad en tu Vida.
Estar a la defensiva
“ Estar a la defensiva es el primer acto de guerra ” Byron Katie Todos en algún momento de nuestras vidas hemos reaccionado a la defensiva ya que la situación nos superaba.
Tinc por! Les pors infantils
Els vostres petits o petites tenen por o pors? Els meus també. Jo també tinc pors. Tots tenim por. L’única explicació a aquesta generalitat és que la por té un important component de valor adaptatiu per a l’espècie.
La tornada a l’escola (i l’ambivalència emocional)
El concepte ambivalència emocional es defineix com “un estat de tenir simultàniament sentiments diferents cap a una persona o objecte. Escrit d’una altra manera, l’ambivalència és l’experiència de tenir pensaments i / o emocions de les dues valències positiva i negativa cap a algú o alguna cosa ” (viquipèdia).
FORÇA: LLEÓ O ÀGUILA
Recentment, en una sesió, la Mariona m’explicava que es sentia terriblement bloquejada davant d’una persona determinada i com, davant d’aquesta persona, una pressió al pit l’oprimia i no era capaç de respondre de forma adient i assertiva.
LA RÀBIA: gestionant emocions “difícils”
LA RÀBIA: gestionant emocions “difícils” La ràbia és una de les emocions per les quals els pares busquem més solucions, esperant una fórmula que ens porti tranquil·litat a casa. Però a vegades ens oblidem que, com totes les emocions, té la seva funció i es necessària....
La Shiva també té gana
(Aquest conte és el regal que faré a una persona en la sessió que tancarà el seu procés de treball amb mi, però també el vull compartir amb tots vosaltres) Hi havia una vegada una manada de lleons. Els lleons s’organitzen en manades, en les que les més actives són les femelles.
Reflexions sobre l’adolescència
Aquests dies ve a dinar a casa, la Judit, una neboda de quinze anys, bé gairebé setze, i m’adono que m’agrada molt parlar amb ella, que m’agrada entendre com veu el món. Em sorprenen molt positivament molts dels seus punts de vista perquè són frescos, crítics però constructius, optimistes, vitals.
Cómo consensuar objetivos educativos y tener éxito
La Importancia sobre marcar objetivos creo que es compartido por tod@s, aunque algunos se sienten más cómodos con otras palabras. Me parece perfecto que cada uno elija la palabra que le facilite conectar con la idea. Y sí me parece importante, compartir el sentido sobre la palabra “objetivo”.